tisdag 8 april 2008

Beställning av hemleverans

Så var då valet av möbler med mera klart. - OBS det här är en förkortad version för i verkligheten åkte vi ett par tre gånger till Rayong och besökte och handlade i flera olika affärer - Vi går mot beställningsdisken med våra tre personal shoppers i släptåg.
Vi beställningsdisken får vi slå oss ned i bekväma fåtöljer och blir serverade kaffe och vatten. Våra hjälpredor placerar sig i enskild ställning två meter bakom oss och där kommer dom att stå kvar i drygt en timme!
Framför oss sitter en rad mycket allvarliga män och kvinnor med datorer framför sig.
Nu kommer det intressanta. En av våra hjäpredor tycker att vi absolut måste skaffa oss ett HomePro-kort så att vi kan dra nytta av de rabatter och erbjudanden man kan få när man handlat för ett så stort belopp som vi gjort. Den omtänksamheten värmer verkligen en gammal Konsumentverkare i hjärteroten. Kunden ska absolut dra nytta av alla kampanjer och rabatter som man kan erbjuda är den inställning man har bland personalen.
Sen börjar "datormannen framför oss att knappa på sin dator, göra utskrifter i flerfaldiga kopior som häftas ihop signeras på tre ställen och sorteras i olika pärmar. Detta pågår i cirka en timmes tid. Sen kommer en liten överraskning. Som blivande HomePromedlem måste vi fylla i en enkät. Och det är måååånga frågor. Sida upp och sida ner om vad jag tycker om ditten och datten. Det mesta fullständigt irrelevant givetvis då jag inte är Thailändare. Hurra jag blir godkänd som medlem och får tio procents rabatt på allt jag handlat och en hel packe värdekuponger och ett häfte med rabattmärken som jag genast kan lösa in i form av en riktigt fin dammsugare.Vid påföljande besök förärades vi en mycket avancerad induktions-kokplatta som kan programmeras på längden och tvären givetvis åtföljd av en tjock manual på Thailändska. Sen är det ju en annan femma att det knappast går att uppbringa en kastrull i Rayong som fungerar på en induktionshäll. Men fin är den och den pryder sin plats i vårt nya köksskåp tillsamman med riskokaren och varmhållningsapparaten som vi trodde var en Thailändsk vattenkokare. Med sånt får man ta. Det här blev så långt att jag återkommer med möbelleveransen i nästa blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vi trodde du var kidnappad av thailaänska maffian. Inte ett knyt körde vi.
Och sen - BAM - så kom det blogg inlägg en masse.
Härligt att höra från er igen, och var fint det nu blivit i huset.
Grattis till inflyttningen!

/seabreeze_jb

Anonym sa...

Ha, ha, ha, jag skrattade när jag läste bloggen!!!

Vad kul att ni nu är "inne i paradiset" och det ser ju jättefint ut hos er!

Jag är också mycket tacksam för bild på mitt hus, har du fler som du kan skicka??

Ha det bra, vi hörs!

//Piccolina